Hjältar och andra saker

Hej allihopa! Det var tyvärr ett tag sedan jag bloggade sist ber om ursäkt för detta.
Nu är OS snart slut och vi kan ju sammanfatta det rätt så bra, tycker att vi svenskar gjort ett överlag bra OS. Bortsett från kanske skidskyttet och ishockeyn men vad man glömmer är att vi i Sverige "bara" är nio miljoner invånare har gjort ett så bra vinter-os. Vi har fått många "nya" hjältar och hjältinnor bland annat Kalla, Haag, Johan Olsson, André Myhrer och en "gammal" hjältinna återuppstod Anja Persson.

- Det där var Henrik med sporten, nu följer vädret.

Ja vädret? Vad ska man börja? Nu börjar det bli lite mer behagligt tycker jag snön håller på att smälta bort och man börjar ana lite grönt under det vita täcket. Så det känns som favorit årstiden är påväg, våren det är så härligt med varma och soliga vårdagar jag bara längtar, tänk när man kan börja använda sina vårkläder, vita tygskor, ljusa chinos och en snygg t-shirt, det för bli en runda till Helsingborg/Halmstad snart känner jag för att uppdatera garderoben får se om Fanny hänger med.

Jag har även hunnit med och se filmen Farsan och vilken sjukt rolig film det var, jag skrattade så jag fick ont i magen och om ni har möjlighet och se den så gör det! En sådan skön snubbe alltså...

Funderar även på att kanske sälja min bil och köpa något lite billigare typ Polo eller en mini cooper och lägga resten av pengarna på en vattenskoter, tänk vad roligt att köra runder med en egen vattenskoter nere på havet nu i sommar. Men det är bara planer för tillfället får se vad som händer.

Om man återgår till hjältar, har ni någon hjälte för just er? För mig finns det många hjältar och hjältinnor, allt från Idrottsmän/kvinnor till framgångsrika person, familjen och Fanny min flickvän. En hjälte kan vara en person som gör det lilla extra för en utan att den personen riktigt tänker på  vad han eller hon gör, utan bara gör det.

Världen har ju klart vem som är en riktig hjälte:


Kommentarer
Postat av: F.

Blogga!

2010-03-05 @ 10:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0